شرایط و قوانین استفاده از خدمات بازارچی
مشتری محترم، برای داشتن یک خرید خوب و پیشگیری از وقوع هرگونه مشکلی، لطفا جهت آگاهی از شرایط خرید موارد ذیل را مطالعه نمایید. استفاده از حساب کاربری و ثبت سفارش در سایت بازارچی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن قوانین این فروشگاه است. شایان ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
شرایط ثبت سفارش و خرید
با توجه به اینکه بازارچی به عنوان واسطه خرید از سایت آمازون و سایر فروشگاه های اینترنتی است، بنابراین کالاها، قیمت و تخفیف های ارائه شده موجود در سایت به معنی کالاهای ارائه شده و موجود توسط بازارچی نبوده بلکه به معنی کالاهای ارائه شده در سایت آمازون امارات ، آمازون آمریکا و سایر فروشگاه های اینترنتی است. استفاده از کلمه آمازون بر مبنای غلبه بوده و در هر بخش از این قانون که اسمی از آمازون برده شده است، شامل سایر فروشگاه های اینترنتی خارجی مانند eBay و Walmart …. نیز هست.
قیمت اعلام شده در سایت بازارچی برای هر کالا در همان زمان قیمت نهایی آن کالا بوده و با توجه به نوسان قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن در خرید از آمازون، قیمت نهایی کالا در بازه های زمانی مختلف توسط فروشنده اصلی آن تغییر می کند. بنابراین چنانچه پس از ثبت سفارش و انجام عملیات پرداخت وجه، ارزش کالا تا زمان خرید نهایی توسط بازارچی از آمازون به هر دلیلی از قبیل افزایش قیمت کالا در سایت مرجع، افزایش نرخ ارز و … تغییر یابد، تامین هزینه اضافه بر عهده مشتری خواهد بود که به اطلاع ایشان خواهد رسید. بدیهی است در صورت انصراف مشتری، مبلغ پرداختی به حساب ایشان مسترد می گردد. همچنین در صورت کاهش قیمت کالا در سایت آمازون نیز، مابقی وجه پرداختی مشتری به وی مسترد خواهد شد.
عملیات خرید پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه، معلق به تایید نهایی کارشناس بازارچی است و با تایید کارشناس نهایی می گردد. بنابراین قبل از تایید سفارش توسط کارشناس بازارچی عملیات خرید قطعی نبوده و در صورت عدم تایید سفارش از جانب کارشناس، وجه پرداختی فورا به حساب خریدار مسترد می گردد.
با نهایی شدن عملیات خرید ، درخواست خرید توسط بازارچی به سایت آمازون ارسال می گردد. در صورت تایید خرید توسط آمازون، کالای خریداری شده پس از طی مراحل دریافت و ارسال به ایران، تحویل خریدار می گردد.
پس از ثبت سفارش مشتری در سایت بازارچی، درخواست خرید در اسرع وقت در سایت آمازون ثبت میشود. ولی بعضا آمازون درخواستهای خرید را به دلایل گوناگونی لغو نموده و یا ممکن است موجودی محصول تمام شده باشد. در این صورت بازارچی مسئولیتی در قبال تهیه محصول ندارد و با مشتری جهت استرداد وجه پرداخت شده هماهنگیهای لازم انجام میشود.در صورت تمایل خریدار به خرید کالای جایگزین، با شرایط و قیمت جدید، صورتحساب جدیدی برای مشتری صادر شده و با پرداخت مابه التفاوت خرید برای ایشان نهایی می گردد. همچنین در صورتی که کالای جایگزین دارای قیمت پایین تری باشد، مابه التفاوت به حساب مشتری پرداخت می گردد.
خریدار تا زمانی که سفارش توسط کارشناس بازارچی به تایید نهایی نرسیده باشد، امکان لغو سفارش را خواهد داشت. در این صورت با اعلام به کارشناسان بازارچی ، وجه پرداختی به حساب وی مسترد می گردد. در صورتی که پس از تایید نهایی توسط کارشناس خریدار تصمیم به لغو خرید داشته باشد، تا زمانی که کالا توسط بازارچی از آمازون خریداری نشده باشد، با اطلاع به کارشناسان بازارچی، خریدار می تواند اقدام به لغو سفارش نماید. در این حالت کارمزد بازارچی از مبلغ پرداختی توسط خریدار کسر و مابقی آن به حساب ایشان مسترد می گردد. بدیهی است پس از خرید کالا توسط بازارچی از آمازون، امکان لغو سفارش به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
در صورت ناموجود شدن کالا در سایت آمازون، عدم تحویل کالا، معتبر نبودن فروشنده و یا هر علت دیگری که موجب عدم امکان خرید گردد، خریدار می پذیرد بازارچی در صورت امکان، خرید کالا را با قیمت و کیفیت یکسان، از سایر فروشندگان مانند eBay، Walmart و …. انجام خواهد داد.
در کالاهایی که خریدار لینک محصول یا محصولات را از سایت آمازون یا فروشگاه های آنلاین دیگر جهت ثبت سفارش به ما اعلام می کند با توجه به اینکه کلیه کالاهای عرضه شده در آمازون اصل نبوده یا وبسایت ارسالی مورد تایید ما نبوده و به همین علت یا به علت کیفیت پایین عملکردی یا ظاهری، بعضی از کالاها قیمت های بسیار پایینی نسبت به محصولات مشابه خود دارند، لذا بازارچی در قبال سلامت ظاهری و عملکرد چنین محصولاتی مسئولیتی ندارد و خریدار(ارسال کننده لینک) لازم است قبل از اقدام به خرید اطلاعات کالای مورد نظر را به دقت بررسی کند و صحت معتبر بودن وبسایت فروشنده را بررسی کند و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید.
ضروری است خریدار نسبت صحت کالا و وبسایت قبل از سفارش اقدام نماید درصوتی که کالا ارسال نشود یا تاخیر داشته باشد یا کالای ارسالی اشتباه باشد ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیریم و ما فقط رابط خرید کالا هستیم و در صورتی که کالا به ما تحویل نشود فقط جهت همکاری می توانیم برای شما پیگیری لازم را انجام دهیم .
لازم به ذکر است تمامی هزینه های انجام شده جهت پیگیری با خریدار محترم می باشد .
بعضی از کالاها ویژگی های مختلفی مانند سایز، رنگ و … دارند که با تغییر آنها لینک صفحه کالا هم تغییر میکند. با توجه به اینکه سفارش ها بر اساس لینک ارسالی خریدار دریافت و طبق همان لینک از آمازون خرید انجام می شود، لذا پس از خرید محصول از آمازون امکان تغییر این ویژگی ها وجود نداشته و چنین محصولاتی غیر قابل بازگشت می باشند.
در صورت ارسال اشتباه فروشنده اصلی و سایت آمازون در خصوص کالای خریداری شده، بازارچی مسئولیت این اشتباه را نمی پذیرد اما تمام همکاری لازم جهت عودت کالا به فروشنده اصلی و سایت آمازون را خواهد که تمام هزینه های برگشت و ارسال مجدد کالا بر عهده خریدار می باشد
سایت بازارچی حق لغو سفارشات به دلایل قوانین داخلی و بینالمللی، شرایط حمل، اتمام کالا و … را در تمام مراحل برای خود محفوظ میدارد.
ضمانت اصالت و سلامت کالا در بازارچی
بازارچی این تضمین را میدهد که تمامی کالاهای خریداری شده را به همان صورت دریافتی از فروشگاه آمازون و ایبی و سایت های دیگر…. از بابت متعلقات و سلامت فیزیکی به مشتریان تحویل دهد.
در صورتی که محصول مورد نظر از سوی فروشنده یا وبسایت آمازون و … دارای گارانتی باشد و خریدار در هنگام خرید محصول، هزینه مربوط به “خدمات گارانتی ” را پرداخت کرده باشد، کلیه هزینه های برگشت محصول بر عهده خریدار می باشد و بازارچی تنها روند پیگیری استفاده از خدمات گارانتی را پیش خواهد گرفت. بازارچی نسبت به کیفیت خدمات گارانتی کننده اصلی مسئول نمی باشد.
خدمات گارانتی شامل حل مشکلات ، تعمیر و یا تعویض کالاهای خریداری شده می باشد که بسته به نوع کالا متفاوت است. با توجه به تعهد بازارچی نسبت به تحویل کالا به همان شکل و بسته بندی تحویل گرفته از سایت آمازون و سایت های دیگر تمام کالاها بعد از دریافت توسط بازارچی در انبار ایران، بدون بررسی محتوا و بازگشایی بسته ها به همان صورت به خریدار ارسال خواهد شد و خریدار موظف است به محض دریافت کالا و در صورت وجود هرگونه مشکلی، شرایط ان به اطلاع بازارچی برساند.
تنها کالاهایی مشمول شرایط تعویض و خدمات گارانتی می شوند که شرایط ذیل را داشته باشند :
- کالا دارای مغایرت باشد
در صورتی که کاربر به یکی از دلایل زیر، کالایی مغایر با آنچه سفارش داده است دریافت کند، این محصول شامل شرایط تعویض کالا خواهد شد.
- محصول برخلاف خرید انجام شده و اطلاعات درج شده در صفحه محصول در حین خرید یکی از انواع زیر باشد:
- استفاده شده Used
- Renewed
- Refurbished
- ورژن محصول متفاوت باشد
- محصول اشتباهی باشد
- قطعات مشمول پکیج در بسته بندی نباشد
- محصول معیوب باشد
- محصول آسیب دیده باشد
- خرابی محصول و یا بخشی از محصول:
چنانچه بعد از دریافت کالا در همان ابتدا متوجه آسیب دیدگی و یا معیوب بودن کالا شدید طی ۷ روز پس از دریافت کالا آن را به کارشناسان پشتیبانی و فنی بازارچی اطلاع داده و از استفاده آن خودداری نمایید.
نکته : تمام هزینه های تعویض و خدمات گارانتی برعهده خریدار می باشد و بازارچی فقط مسئولیت پیگیری و انجام فرآیند برگشت و ارسال محصول را برعهده خواهد داشت.
برگشت هزینه
تیم بازارچی در شرایط زیر می تواند بسته به موقعیت هزینه مشتری را عودت دهد و یا سفارش را کنسل کند.
- مشکل در سفارش ارسال شده :
- سایت بازارچی با فروشنده مکاتبه می کند که کالای جایگزین ارسال شود یا هزینه عودت شود.
- سفارش به دست تیم بازارچی نرسیده است
- سفارش در سایت اصلی کنسل شده.
- اگر سفارش به دلیل عدم تطابق سایت با کردیت کارت های کنسل شده هزینه و کامزد خرید و برگشت هزینه از کاربر کم شده و بقیه عودت داده می شود.
- اگر به دلیل عدم موجودی کنسلی اعلام شده باشد هزینه کاربر تماما برگشت داده می شود.
- اگر کاربر کمبود ظرفیت موجودی کالا را اعلام نکند و به دلیل زمان از دست رفته جنس خریداری نشود هزینه با کسر کارمزد برگشت داده می شود
- سفارش کالای ممنوعه می باشد و در ایران یا دوبی امکان واردات آن نمی باشد.
- هزینه مشتری با کسر خسارت و کارمزد عودت داده می شد.
- سفارش در حمل و نقل تا ایران آسیب ببیند.
- هزینه خسارت به صورت توافقی برگشت داده می شود در صورت امکان.
- خسارت جدی کل هزینه کالا برگشت داده می شود.
خسارت در حین حمل و نقل پست بر عهده تیم بازارچی نمی باشد.
در صورتی که سفارش تهیه شده باشید و به پست برای ارسال به ایران تحویل داده باشد به هیچ عنوانی امکان کنسلی کالا نمی باشد چون کالا سفارشی براساس درخواست کاربر تهیه شده است
در صورتیکه بازارچی خرید را انجام دهد اما فروشنده به هر دلیلی کالا را ارسال نکند (مثلا به دلیل اعلام موجودی اشتباه فروشنده و یا ……)، و مشتری از بازارچی بخواهد تا پول را عودت دهد، وجه ریالی پرداختی توسط مشتری با کسر کارمزد خرید (که در پیشفاکتور ذکر شده است) طی یک روز کاری پس از عودت وجه توسط فروشنده به وی بازگردانده خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم عودت وجه توسط فروشنده، بازارچی مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت
بسته بندی و ارسال کالا
تحویل تمامی سفارشات دارای مقرراتی است که برای همه کاربر ها باید رعایت شود و ثبت سفارش به منزله موافقت با این موضوع است .
ازمان تحویل کالا به فروشندهی آن در آمازون و ایبی آمریکا بستگی دارد. در صورتی که فروشندهی کالا داخل آمریکا باشد (به اصطلاح کالا پرایم باشد) زمان تحویل بین ۳۵ تا ۵۵ روز کاری هست.
در مورد آمازون امارات، چنانچه فروشنده کالا داخل امارات باشد زمان تحویل ۱۴ الی ۳۰ روز کاری خواهد بود
هر چند بازارچی رویه اکسپرس 7 الی 10 روزه را از آمازون امارت در پیش گرفته است اما این رویه ممکن است به هر دلیلی در بازه زمانی 14 الی 30 روز کاری افزایش یابد.
زمان تحویل کالای خریداری شده از آمازون و ایبی آلمان ۴۵ تا ۶۵ روز کاری و از آمازون و ایبی انگلیس ۴۵ تا ۶۵ روز کاری میباشد.
خرید از سایر سایت ها: زمان تحویل خرید از سایر سایت ها همچون نیواگ و … ، حداقل 2 ماه است.
تعهد زمانی تحویل سفارش از زمان دریافت کالای ارسالی از طرف فروشنده توسط نماینده بازارچی در خارج از کشور آغاز میشود بازارچی مسئولیتی در قبال تاخیر یا مفقودی ناشی از ارسال کالا توسط فروشنده و یا تاخیرهای پستی ندارد و فقط پیگیری های قانونی لازم را انجام میدهد.
نظر به اینکه کالاهای خریداری شده از سایت آمازون از کشورها و شرکت های مختلف ابتدا به انبارهای آمازون و سپس به دفتر آمریکا و امارات بازارچی ارسال می شوند که پس از پردازش و بسته بندی در مسیر ارسال به ایران قرار می گیرند، خریدار این موضوع را در نظر گرفته و مشکلات احتمالی تاثیرگذار از قبیل تاخیر در تحویل از جانب آمازون، کنسلی پروازها و اتفاقات غیرمترقبه را می پذیرد.
با توجه به اینکه کالاهای مختلف خریداری شده سبد کاربر در زمان های مختلف توسط آمازون تحویل بازارچی می شود، طبیعتا تحویل همه کالاهای یک سبد خرید در زمان واحد امکان پذیر نیست. بنابراین خریدار لازم است به این نکته توجه داشته باشد.
کالا پس از ورود به انبار بازارچی در ایران ، در نوبت ارسال به ادرس مشتری قرار خواهد گرفت با توجه به اینکه پس از ارسال کالا ممکن است به علل مختلف ، پست جمهوری اسلامی ایران با تاخیر کالا را به دست شما برساند لازم است اعلام گردد مبنای ما روز ارسال پستی می باشد نه رسیدن بسته به آدرس خریدار.
نحوه حمل و نقل و ارسال به شهر های ایران توسط تیم و مجموعه بازارچی تعیین می شود .
حمل کالای سنگین و حجم بالا با تاخیر همراه است قبل از سفارش کالاهای حجیم و سنگین حتما با واحد مرسولات هماهنگی لازم را داشته باشید
ارسال کالا به ادرس خریدار از طریق پست ، تیپاکس یا باربری هزینه آن توسط خریدار پرداخت خواهد شد پرداخت هزینه مرسوله توسط واحد مرسولات با خریدار هماهنگ یا بصورت پس کرایه انجام می گردد.
کالا از دفاتر خارجی بازارچی به آدرس ایران رایگان انجام می شود
کالاهای خریداری شده صرفا در آدرس اعلامی خریدار در زمان ثبت سفارش در داخل کشور قابل تحویل است. بدیهی است کلیه مسئولیت های ناشی از عدم اعلام آدرس دقیق متوجه خریدار است همچنین خسارت در حین حمل و نقل پست بر عهده تیم بازارچی نمی باشد .
کد رهگیری مرسولات پستی بعد از یک روز کاری پس از تحویل کالا به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اختیار اورجینال قرار می گیرد و پس از این مدت در صورت درخواست خریدار به ایشان ارائه خواهد شد.
تیم بازارچی در رابطه با پست های بین المللی ، ارسال سایت و عدم تحویل ، تاخیر در تحویل یا کنسلی سفارش توسط فروشنده اصلی در خارج کشور هیچ مسئولیتی ندارد.
در شرایط خاص تمامی حالات بالا می توانید به تاخیر یا متوقف می باشد
تیم بازارچی در هر زمانی اختیار تغییرات قوانین بر حسب شرایط روز ، وضعیت سیاسی و اقتصادی را دارد.